qd李伟

Nothing Without You - 史逸欣

小豆之家:

Artist: Vienna Teng
Album: Dreaming Through the Noise
Year: 2006

it's the quiet night that breaks me.
这是让我心碎的寂静夜晚
I cannot stand the sight of this familiar place.
我无法忍受这熟悉的场景

it's the quiet night that breaks me,
这是让我心碎的寂静夜晚
like a dozen papercuts that only I can trace.
像那些只有我才能剪出的剪纸
all my books are lying useless now.
此时我读过的所有的书都变得无用
all my maps will only show me how to lose my way.
查阅地图也只会让我迷失
oh call my name. you know my name.
呼唤我的名字 你知道我的名字
and in that sound, everything will change.
在那声音之中 一切皆会改变
tell me it won't always be this hard.
告诉我人生不会永远艰辛
I am nothing without you,
没有你我一无所有
but I don't know who you are.
但是我并不知道你是谁

it's the crowded room that breaks me:
拥挤的房间让我心碎
everybody looks so luminous, and strangely young.
所有的人都是那样光彩夺目 风华正茂
it's the crowded room that's never heard.
这是从未听说过的拥挤房间
no one here can say a word of my native tongue.
在这里 没有人使用我的母语
I can't be among them anymore.
我再也无法与他们相处
I fold myself away before it burns me numb.
在变得麻木之前我要先消失
oh call my name. you know my name.
呼唤我的名字 你知道我的名字
and in your love, everything will change.
在你的爱里 一切皆会改变
tell me it won't always be this hard.
告诉我人生不会永远艰辛
I am nothing without you,
没有你我一无所有
but I don't know who you are.
但是我并不知道你是谁
I am nothing without you,
没有你我一无所有
but I don't know who you are.
但是我并不知道你是谁

小豆之家敬上!

评论

热度(16)